Blubblub, Vroemvroem - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Anita Boots - WaarBenJij.nu Blubblub, Vroemvroem - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Anita Boots - WaarBenJij.nu

Blubblub, Vroemvroem

Blijf op de hoogte en volg Anita

21 September 2014 | Aruba, Paradera

Hallo lieve allemaal,

Zo, de laatste dag van het weekend is alweer aangebroken. Dat gaat toch altijd sneller dan ik zou willen!
Deze week is weer erg druk, hectisch, zwaar, maar bij tijden ook hilarisch geweest.

Op het werk gaat alles zijn gangetje. De kinderen beginnen aan me te wennen, en komen steeds knuffelen en kletsen, dat maakt het vaak goed! Helaas zijn er ook een aantal raddraaiers die het enorm verpesten, vooral mijn humeur. Ik probeer er met deze kinderen het beste van te maken. Ik probeer allerlei trucjes uit om ze in ieder geval aan het werk te krijgen, en zodat ze zich zoveel mogelijk gedragen. Zo maak ik voor ze iedere dag een schema, waarin ze precies kunnen zien welke lessen we gaan doen en wat ze in die les precies moeten doen. Is dit goed gegaan, mogen ze aan het einde van de les een blij gezichtje kleuren. Met 5 blije gezichtjes, of meer, mogen ze de laatste 5 minuten van de dag iets voor zichzelf doen. Vaak in de ochtend gaat dit goed, dit werkt. Maar in de middag hebben ze geen zin meer, zijn ze moe en worden ze vervelend. Dus ik blijf op zoek naar weer andere dingen om te proberen. Alles om het, ook voor de andere kinderen, die wel mee willen doen, wat aangenamer te maken in de klas.
Vrijdag gaf ik een muziekles waarin de kinderen vanuit muziekfragmenten moesten raden welk instrument ze hoorden. Dit was echt super leuk, de kids deden fantastisch mee. Ik had mijn laptop meegenomen en al de fragmenten speelde ik daarop af. De kinderen zaten allemaal (met 28 dus) om de laptop heen om het geluid zo goed mogelijk te horen. Niemand duwde, trok, sloeg of schopte, het was super gezellig! Ik genoot ervan en de kinderen ook. Dat was een leuke vrijdagmiddag activiteit!

Het weekend weer veel gesnorkeld. Er is zo ontzettend veel te zien onder water! Dit weekend ook een inktvisfamilie gezien. 8 stuks, zwommen allemaal op een rijtje. Soms hebben Mariska en ik ook het gevoel dat de vissen ons net zo bekijken als wij hen. We worden gevolgd door zebravisjes, die zo brutaal zijn dat ze af en toe recht op je af zwemmen en een tikje tegen je duikbril geven. Zo schattig! Ook de enorm grote papegaaivissen blijven prachtig en indrukwekkend. Mariska en ik genieten hier allebei zoveel van, we ontspannen volledig! Hoewel de stroming vandaag erg sterk was en we spierballen aan het kweken waren om tegen de stroming in terug te zwemmen, maar toch zijn we ontspannen! Ook zwemmen hier veel mensen met hun honden in de zee, wat een lief gezicht is dat zeg! En tja, dierenvriend als ik ben, als er een hond vrolijk op me af komt zwemmen, is ie welkom! Het baasje riep hem meteen terug want kijk uit, hij heeft scherpe nageltjes! Ach joh, kan mij dat schelen, kom hier! Hond blij, ik blij, baasje in een deuk, en geen krabbels hoor, deed het super lief! Mis mijn Floortje nu wel hoor, die zou ook zo heerlijk van de zee kunnen genieten denk ik!
Heb inmiddels wel mijn eigen huissalamander, dus stiekem ook een huisdier haha, niet helemaal alleen!

Wat deze week voor mij het mooiste moment was, was dat ik mijn eigen auto ging kopen, helemaal zelf. Ik vond het retespannend, wat weet ik nou van autos? Ja, ik weet dankzij mijn auto in Nederland een hele hoop over wat er allemaal kapot aan kan gaan, maar verder...
Samen met Mariska op pad, een Nederlands stel had een auto te koop staan, dus wij gingen kijken. Super vriendelijke mensen en een leuke ontvangst. Hele tijd zitten praten en toen een proefritje gemaakt. De auto reed als een zonnetje, dus al snel waren we erachter, dit wordt m! Een goede deal met de man des huizes kunnen maken, hoop ik, en ik mocht de auto meteen meenemen. Nog zo'n anderhalf uur met de vrouw zitten kletsen, in Nederland ook leerkracht geweest, dus hadden veel gemeen. Uiteindelijk kregen we nog een hele rondleiding door hun huis, we hebben met onze kin op de grond staan kijken, wat een huis, wat een tuin, wat een uitzicht!!! Erg leuk, je gaat een auto kopen, maar krijgt er meteen een gezellige middag voor terug!
Nu kan ik dus Aruba onveilig gaan maken met mijn eigen scheurmobiel. Het enige is dat de buitenspiegel loshangt en de grill is uit de auto gejat, dus ik moet nog even een garage zoeken die dat kan fiksen voor me, maar dat moet lukken, uiteindelijk.

Nu nog even aan de voorbereidingen voor de komende werkweek. Ik moet morgen de weekopening doen, retespannend. Het volkslied, ik moet nog een gebedje zoeken (iemand ideeën??)
Dus, aan het werk maar weer...

Dikke zoen
Anita

  • 22 September 2014 - 11:13

    Petra:

    hoi Anita,
    respect hoor, voor je avonturen met je klasje! Is Taakspel spelen geen idee voor je raddraaiers?
    groetjes, Petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Actief sinds 15 Juli 2014
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 6780

Voorgaande reizen:

25 Juli 2014 - 25 Juli 2015

ARUBA!

Landen bezocht: