And now I'm alone again! - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Anita Boots - WaarBenJij.nu And now I'm alone again! - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Anita Boots - WaarBenJij.nu

And now I'm alone again!

Blijf op de hoogte en volg Anita

20 Oktober 2014 | Aruba, Paradera

Na een vakantie van 2 weken, is mijn zussie vandaag weer richting Nederland vertrokken, lekker richting de kou!! Nee hoor, hier bedoel ik niks mee! Ik gun jullie de kou, wij offeren ons hier wel op om in de zon te liggen, geen probleem!
Deze week is het werken weer begonnen na mijn vakantie. Dat was weer even wennen. Een weekje vrij was toch wel erg lekker! Meteen weer vol aan de bak. Toets verkeer, tempotoets rekenen, alles gaat gewoon door.
Natuurlijk na het werk leuke dingen proberen te doen met Ingrid. Gelukkig had ze overdag mijn auto, zodat ze haar gang kon gaan als ik aan het werken was.
Maandagmiddag hebben we even rustig aan gedaan. ’s Avonds weer dansen, ook dat had ik gemist in de vakantie! Dinsdag zijn we lekker naar Nikky beach gegaan. Ingrid moest natuurlijk de lekkere cocktails daar ook eens ervaren. Woensdag na mijn vergadering gelijk doorgereden naar Mango Halto. De mooiste plek om te snorkelen die we tot nu toe hebben gevonden. Er ligt daar een scheepswrak, het water is zo helder dat je het kunt zien, ook al ben je aan het snorkelen. We gingen even kijken hoe ver we konden ‘duiken’, met de drukverandering was dat best een opgave, hoppaa, daar gingen we, maar al snel waren we weer boven, wat een pijn aan de oortjes! Ik merk dan wel weer hoezeer ik duiken mis, dieper de oceaan in, ik ga dat toch weer doen hoor! Veel mooie visjes weer gezien, en… niet te vergeten, hebben we een zeeschildpad gezien! Wat een mooie beesten zijn dat! De stroming was heel sterk, dus wij waren aan het vechten om tegen de stroming in achter hem aan te zwemmen, maar het beestje zelf had totaal geen moeite. Heel soepel gleed hij door het water.
Donderdag is Ingrid een middagje mee geweest naar mijn werk, wat een avontuur was dat voor haar! De kinderen vonden het helemaal geweldig! Ze zou in de pauze komen, de kinderen hadden haar natuurlijk meteen ontdekt: “Juffrouw zijn zus is er, juffrouw zijn zus is er!” (wanneer ik in een mannetje ben veranderd weet ik ook niet, maar ach, zijn/haar, allemaal hetzelfde!) De kinderen hebben veel tekeningen voor haar gemaakt, wat was dat interessant, de zus van de juf, die helemaal niet op de juf lijkt, hoe kan dat nu!?
Één van de meiden die een tekening wilde maken, wist echt niet meer hoe ze heette. Nu moet ik jullie vertellen, in het Papiaments, hebben ze maar één woord voor broer en zus. Het meisje vroeg mij: “Juffrouw, hoe heet zijn broer?” Euhhh, zijn? Broer? Lieve schat, juffrouw, haar zus! Ik vroeg het meisje of ze dacht dat Ingrid een jongetje was.. “Nee, nee”! Zus, zus!!” Wat hebben we ontzettend hard gelachen, geweldig!
Na heel wat tekeningen en indrukken voor Ingrid later, gingen we op weg naar de ezeltjes. Even gedag zeggen, een must see hier op Aruba, in ieder geval, dat vind ik, want ik ben dol op ze! Het was een leuke roadtrip, mijn auto moest heel wat doorstaan!
Vrijdagavond zijn we gezellig uit geweest met zijn allen. Eerst even een drankje bij hardrock cafe, heel gezellig! Daarna naar Confessions, een club waar veel wordt gedanst. Toen ik dat hoorde dacht ik, daar moet ik wezen!! Dus, daar gingen we. Armand ging ook mee, de jongen die Ingrid in het vliegtuig had leren kennen. Nog geen 5 minuten binnen of ik werd door hem de dansvloer opgetrokken. Leuk! Salsadansen is wel redelijk pittig. Toch grappig, dat mensen vaak meteen denken dat je alles kunt dansen als je vertelt dat je danst. Maargoed, ik kon me toch wel vermaken hoor, ook salsadansen is onwijs leuk! Uiteraard waren we daarna wel heel erg moe, dus uitslapen was een must! Na het uitslapen maar weer richting Mango Halto. Het was een goede dag om beestjes te spotten! Zo hebben we een enorme kreeft gezien, een murene (soort zeeslang) en veel andere, mooie gekleurde vissen. Van Ingrid heb ik een boek gekregen waarin de meest voorkomende vissen in het caribisch gebied staan, dus ik kan steeds opzoeken wat ik heb gezien, leuk!

De laatste avond voor Ingrid, gingen we gezellig samen uit eten. Cadeautje van paps en mams, dat was leuk! Heel gezellig gegeten en daarna nog een cocktailtje gedronken.

Zondag nog een laatste keer gaan snorkelen met Ingrid en Armand, en dan zit hun vakantie er weer op. Ingrid zondagavond naar huis, Armand maandagavond! Jammer hoor, ik vond het retegezellig 

Wie is de volgende die langskomt? Kan ik weer weken gaan aftellen! ;)

Oh ja, alle meesters en juffies in het Zuiden van Nederland, geniet van jullie herfstvakantie!


AYO!
Dikke zoen
Anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Actief sinds 15 Juli 2014
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 6771

Voorgaande reizen:

25 Juli 2014 - 25 Juli 2015

ARUBA!

Landen bezocht: